Центр протидії дезінформації при РНБО пояснює: як працює механізм «створення асоціацій» в дезінформації
«Створення асоціацій» – штучне медійне прив'язування об'єкта до того, що у масовій свідомості сприймається як щось негативне або ж навпаки - позитивне.
Найчастіше для механізму «створення асоціацій» використовуються метафори, які вмикають асоціативне мислення, що в подальшому сприяє створенню «хибних аналогій».
Водночас, механізм «створення асоціацій» запускає процес виникнення хибної впевненості у правильності тих чи інших асоціативних рядів, що виникли через використання механізму.
Приклад:
Дуже часто журналісти російських пропагандистських медіа тиражують негативні тези: «українці - нацисти ХХІ століття» або ж «Україна сьогодні - це щось гірше, ніж Третій Рейх». Водночас, для створення позитивного образу сучасного режиму, російські ЗМІ тиражують тезу: «путін - сучасний Петро Перший».